LAMPIRAN A
ANALISIS KANDUNGAN
MODEL ASSURE
LANGKAH
|
HURAIAN MODEL
|
HURAIAN ANALISIS
|
1
|
A - Analyze learner (Analisis ciri-ciri pelajar)
|
1. Ciri-ciri umum
2. Kompetensi khusus peringkat
masuk
Pengetahuan sedia ada
Stail pembelajaran
|
2
|
S - State objectives
(Menyatakan objektif)
|
1.
Menjawab sekurang-kurangnya
dua daripada empat soalan yang dikemukan secara lisan berdasarkan video
situasi yang dipapaprkan dengan betul dan tepat
2.
Membaca kuat
sekurang-kurangnya tiga daripada lima
ayat dengan sebutan dan intonasi yang betul secara individu berdasarkan slaid
persembahan yang dipaparkan
|
3
|
S - Select Metnods, Media & Materials
(Memilih Kaedah, Media & Bahan)
|
1. Pemilihan Kaedah
·
Set induksi – guru
menggunakan kaedah main peranan untuk menarik perhatian dan minat murid
·
Penyampaian - Langkah 1
Guru menggunakan
tayangan video situasi dan guru menggunakan kaedah penyoalan supaya murid
menguasai kemahiran asas lisan selaras dengan objektif satu
2.
Pemilihan Media dan Bahan
·
Sesuai – penggunaan video
situasi jalan raya adalah sesuai dengan objektif satu
·
Penggunaan video membolehkan murid melihat dan
mendengar secara aktif dan guru menyediakan keadaan yang benar yang tidak
membahayakan.
·
Jimat dan mudah
·
Menarik perhatian dan minat
murid
|
4
|
U - Utilize Media & Meterials
(Menggunakan
media & bahan)
|
|
5
|
R – Require Learner Participation
( Memerlukan Penyertaan Pelajar)
|
|
6
|
E – Evaluate
& Revise
(Menilai &
Mengulang kaji)
|
Proses
penilaian dibuat secara berterusan dan dikendalikan di mana-mana tahap semasa
proses penyampaian
|
No comments:
Post a Comment